onsdag 7. januar 2009

Seven Days

Det er ganske rart å tenke på. 7 dager til jeg blir voksen. Jeg vet ikke jeg, om jeg vil bli voksen helt enda! Greit nok - 18 år. Voksen. Men jeg bor jo hjemme enda, har 1,5 år igjen på skolen og blir nok sittende i min lille trygge boble en stund til. For helt og ærlig talt så har jeg aldri klart å se for meg fremtiden min. Jeg klarer ikke se meg selv som 20 år, studerer, bor på hybel, jobber og har ett liv. Rart det der.

Så her sitter jeg og tenker på hva jeg skal gjøre i min siste uke som barn:p Skal jeg bare la den gå sin gang? Er ikke det litt kjedelig da? Gjorde du noe spesielt uken/dagene før du fylte 18?
Mest sannsynlig er det bare særheten i meg som kommer frem. Jeg tviler på at noen faktisk bryr seg rett før de blir 18. De bare gleder seg:D
For meg er dette begynnelsen på livet. Et liv jeg kan styre riktignok. Faren min mener at jeg ikke får bestemme selv før jeg er 20. UGH. Det er første skritt i mitt "nye liv": Ikke la faren min regjere. Jeg være min egen sjef:D

Jeg har foresten er spørsmål til dere:
Du har fylt 18 og bor fortsatt hjemme. Du er voksen, du er ditt eget ansvar - ikke dine foreldres. Følger du alle reglene som vanlig? Hvis dine foreldre gir deg en innetid, er du inne til den tiden selvom du i teorien kan bestemme selv?

G o d t n y t t å r foresten!
Det holdt jeg på å glemme.. Håper dere alle hadde en super start på året, og at det ikke var for tungt å sette igang igjen;)
Jeg skal prøve å bli en flinkere blogger i år, men jeg lover dessverre ingenting... Hehe;p

Kathinka&meg nyttårsaften
BILDET KOMMER SNART. Stygge blogspot vil ikke reagere.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Etter at jeg fylte 18 ble livet litt lettere... Jeg har ingen regler å forholde meg til bortsett fra generelle uskrevne husregler som å f.eks ta middagen om det er litt ekstra travelt her hjemme, støvsuge, stelle dyrene og liknende.

Jeg kommer og går som jeg vil, til mammas store fortvilelse.:)

Helene Kristin sa...

Det er mange foreldre som sier at "så lenge du bor her følger du mine/våre regler".